Joosten, H. (2021). De publieke sfeer. In W. Bronsgeest & S. de Waart (red.). Smart Humanity. De mens met 1-0 op voorsprong. Hilversum: Nubiz, New Business Publishing.
Joosten, H. (okt. 2019). Samen op zoek. In E. Muller (ed). Aristoteles in Actie. Praktische wijsheid voor professionals in het onderwijs. Leusden: ISVW Uitgeverij. Meer info
Joosten, H. (2017). Citizens’ initiatives in an onlife world. Designing for the revitalisation of the public sphere. Proceedings of CeDEM 2017 (Conference for e-Democracy and Open Government), IEEE Computer Society. Abstract
Helvoort, A.A.J. van, & Joosten, H. (2016).The scoring rubric for information literacy as a tool for learning. In: D. Sales, & Pinto, M. (eds.), Pathways into information literacy and communities of practice: Teaching approaches and case studies. Chandor Publishing, 113-131.
Joosten, H. (2014)Excelleren voor allen: Filosoof Nietzsche als inspiratiebron voor het hoger beroepsonderwijs.Tijdschrift voor Hoger Onderwijs, 32, 156-167
Meester, F., Huijer, M. & Joosten, H. (2014) Goud uit het woord smeden. Close reading in het hoger beroepsonderwijs. In: C.M.A. van der Meule (red.) Onderzoekend op weg. Een essaybundel over opdrachten voor de toekomst. Den Haag: De Haagse Hogeschool, 277-286
Joosten, H. (2013)Learning and Teaching in Uncertain Times: A Nietzschean Approach in Professional Higher Education.Journal of Philosophy of Education, 47, 548-563
Joosten, H. (2012)Professionals opleiding in én voor onzekere tijden. Een nietzscheaanse aanpak in het beroepsonderwijs. Filosofie & Praktijk, 33 (4), 33-48.
Joosten, H. (2012)‘Professional Learning in uncertain Times: a Nietzschean Approach in Higher Education’ in Conference Programme Book. ProPEL: Professional Practice, Education and Learning.
Joosten, H. (2011)De kunst in het kritisch denken. in M. Huijer (red.) Filosofisch houvast in roerige tijden. Den Haag: De Haagse Hogeschool, 95-106
Joosten, H. (2011)Studenten opleiden tot kritische professionals. Maar hoeveel ‘ja, maar’ kan het hbo aan?Tijdschrift voor Hoger Onderwijs, 29 (2), 108-124
Joosten, H. (2010)‘How many critical ‘yes, but’ of students can globalised higher education handle’ in Transforming Identities in Globalised Higher Education – Book of Abstracts. Society for Research into Higher Education.
Joosten, H. (2010)Hoeveel ‘ja maar’ kan het hbo aan? In M. Huijer (red.) Alle tijd om te denken – Filosofisch onderzoek in het hbo. Den Haag: De Haagse Hogeschool, 11-25